مطالعه نشان می دهد آنتی بادی های COVID-19 به مدت شش ماه دوام می آورند

9 فوریه 2021- محققان کشف کرده اند که آنتی بادی های COVID-19، شش ماه پس از عفونت هنوز در 88٪ از افراد قابل تشخیص هستند.

در این مطالعه تقریباً 1700 نفر که آزمایش ویروس کرونای آنها مثبت بود، بررسی شدند.

از این افراد ، 26٪ سرفه و 43٪ از دست دادن حس چشایی و بویایی را گزارش کرده بودند، اما 20٪ گزارش کردند که هیچ علامتی نداشته اند.

این آخرین دور از بخشی از تحقیقات محققان بیوبانکانگلستان است، بیوبانک انگلستان یک پایگاه عظیم از داده های استخراج شده از آزمایشات نمونه های خونی، ادرار و بزاق، اسکن قلب و مغز و داده های ژنتیکی نیم میلیون نفر را در خود جا داده است.بیوبانک انگلستان داوطلب ارائه اطلاعات بهداشتی برای کمک به تحقیقات پزشکی جهانی است.

از كمتر از 20 هزار نفر از شركت كنندگان ماهانه نمونه ی خونی- از ماه می تا دسامبر سال 2020 – گرفته شده بود. در این دوره 1699 مورد آزمایش آنتی بادی COVID-19 مثبت گزارش شد، این بدان معناست كه این افراد قبلاً به این ویروس آلوده شده اند.

شش ماه بعد، 88٪ از کسانی که آزمایش مثبت داشتند، هنوز در خون آنها ردی از پادتن دیده می شد.

پروفسورNaomi Allen ، دانشمند ارشدبیوبانکانگلستان، گفت: اگرچه نمی توانیم اطمینان حاصل کنیم که وجود آنتی بادی تا چه حد با ایمنی بدن مرتبط است، اما نتایج نشان می دهد که افراد می توانند حداقل شش ماه پس از عفونت طبیعی در برابر عفونت بعدی محافظت شوند.پیگیری طولانی تر به ما امکان می دهد تا تعیین کنیم که چنین محافظتی چه مدت دوام می آورد.

با این حال، محققان هشدار داده اند که فقط به این دلیل که کسی دارای آنتی بادی COVID-19 است، لزوماً به این معنی نیست که نمی تواند ویروس را انتقال دهد.

پروفسور Sir Rory Collins، محقق اصلی و مدیر اجراییبیوبانکانگلیس و استاد پزشکی و اپیدمیولوژی بنیاد قلب انگلیس در دانشگاه آکسفورد، گفت: ما هنوز از تاثیر واکسن و هم از تاثیر عفونت قبلی بر توانایی افراد در حمل ویروس و انتقال آن به دیگران بی اطلاع هستیم.

او افزود: بنابراین من فکر می کنم یک پیام مهم هم برای افراد آلوده و هم برای افرادی که واکسینه شده اند این است که ممکن است تا حدی محافظت شوید، اما ممکن است دیگران را نیز در معرض خطر قرار دهید. مهم است که فاصله اجتماعی و اقدامات احتیاطی را مطابق با رهنمودهای دولت ادامه دهید.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/feb/study-shows-covid-19-antibodies-last-for-six-months.html